Do tej pory z usługi płatności mobilnych IKO mogły korzystać tylko osoby pełnoletnie. Od dzisiaj IKO dostępne jest także dla dzieci poniżej 13. roku życia, które pod kontrolą rodziców mogą dokonywać zakupów.
Co zrobić, by dziecko mogło korzystać z IKO? Należy zainstalować aplikację na telefonie dziecka, potem zarejestrować ją w serwisie portmonetka.pkobp.pl zaznaczając, że z produktu korzysta dziecko.
W ten sposób aktywowany jest dzienny limit operacji w wysokości 150 zł, który ogranicza kwotę transakcji dokonywanych przez dziecko. Dzięki dostępowi do portmonetka.pkobp.pl rodzice mogą kontrolować wydatki dziecka.
Najważniejsze funkcje aplikacji IKO:
- płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych,
- wypłata pieniędzy z bankomatów bez użycia karty,
- przelewanie pieniędzy na numer telefonu bez potrzeby podawania numeru konta,
- sprawdzanie salda rachunku oraz historii dokonywanych na nim transakcji,
- generowanie czeków umożliwiających płacenie w sklepach i wypłacanie pieniędzy z bankomatów bez potrzeby posiadania przy sobie telefonu,
- wyszukiwanie najbliżej położonych punktów handlowo-usługowych i bankomatów, w których można użyć aplikacji.
IKO można pobrać z Google Play, Windows Phone Store oraz iTunes .
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.