Przykra wiadomość dla wszystkich użytkiwników iOS-a – już niebawem będziemy mieli wątpliwą przyjemność oglądania na swoich urządzeniach pełnoekranowych reklam, które mogą trwać nawet 60 sekund.
W ciągu ostatnich dni Apple zaktualizował swoją platformę reklamową iAd, wprowadzając możliwość wykorzystania dwóch rodzajów pełnoekranowych komunikatów. Pierwszym z nich jest zwykły pełnoekranowy banner, zaś drugim jest samoistnie odtwarzające się wideo, które może trwać odpowiednio 15, 30 lub 60 sekund. Oba formaty zostały stworzone zarówno dla iPhone’ów, jak i iPadów.
Artykuły dla Apple
- Tadaa SLR: efekt trybu portretowego z iPhone 7 w każdym telefonie Apple
- Koniec darmowego iTunes Radio - chcesz słuchać, płać
- Apple oznaczy w App Store aplikacje przeznaczone na Apple TV
- Apple Maps wygrywają z Mapami od Google
- Tych gier na Apple TV nie możesz ominąć!
więcej: Apple »
Nowe reklamy dostępne są dla deweloperów już od kilku dni. Jednak aby samoistnie odtwarzające się wideo było poprawnie uruchamiane, wymagane jest oprogramowanie iOS 7 po stronie użytkownika aplikacji, w której jest wdrożono reklame. Pełnoekranowe bannery takiego wymogu nie mają.
Zdaję sobie sprawę z tego, że zwykłym wyjadaczom chleba tego typu reklamy raczej nie przeszkadzają i dość szybko się do nich przyzwyczają. Natomiast ci bardziej świadomi użytkownicy mogą się co najmniej zirytować, gdy, chcąc zagrać w ulubioną grę, będą musieli odczekać przynajmniej piętnaście sekund, racząc się w tym czasie kolorowym komunikatem. Również w gestii deweloperów jest umiejętne korzystanie z tych reklam, ponieważ stosownie tych bannerów lub wideo może spowodować odpływ sporej części dotychczasowych użytkowników.
źródło: The Verge
Dodaj komentarz